Суббота
05.10.2024
06:26
Категории раздела
Мои статьи [3]
Поиск
Вход на сайт
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 23
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Друзья сайта
English Teacher Svetlana Bobyleva

Внекласcное мероприятие MTV PARTY

Позакласний захід

Тема: ‘’MTV Party’’

10-11класи

Цілі виховного заходу:

Практична: Навчити учнів  використовувати та розуміти слова у потоці мовлення.

Освітня: Поглибити знання учнів про музику в англомовних країнах. Розширити і поглибити знання учнів з англійської мови, удосконалювати їх мовленнєві навички та уміння.

Розвиваюча: Розвивати мовну здогадку на основі словотворчих елементів, контексту, чуття мови, інтуїції.

Виховна: Сприяти естетичному вихованню учнів.

Клас, в якому проводиться позакласний захід: Участь беруть команди учнів 11 та 10 класів.

Час і місце проведення :  Класна кімната.

Кількість учасників: 14.

Оформлення приміщення, де має відбуватися захід: повітряні різнокольорові кульки, плакати з  Англійськими поп-співаками, серпантин, диско куля, блискучий дощик, плакати учнів на тему «Музика у моєму житті»,напис на дошці різнокольоровими крейдами ‘’MTV Party’’.

Оснащення: повітряні кульки, плакати з поп-співаками, різнокольорові крейди, конверти, два стола, стіл для журі, два дзвоника, музичний центр,диск з записами відповідних пісень, ручки, олівці, стільці для учасників та журі, лавки для гостей. Як домашнє завдання готуються назви, девізи, емблеми пов’язані з музикою, та музичні номери на конкурс домашнього завдання (діти можуть заспівати пісню, розіграти кліп, зіграти на музичних інструментах).

 

 

 

 

 

 

Хід позакласного заходу:

І етап. Організаційний. Вступне слово ведучого. Повідомлення цілей заходу.

The teacher: Hello ladies and gentlemen! Today we have the greatest day. Today two strongest teams will compete. In what will they compete? You will ask me. On this question and other questions will answer my assistants. Let’s greet them (applauses)……..Victoria (Assistant 1) and Tatyana (Assistant 2).

Assistant 1: Hello! Are you ready to watch music competition?

Audience: Yes!

Assistant 2: This competition will go down in the history of our school. Because students of the 10-th and 11-th forms had never been so busy and focused on their English homework.

Assistant 1: Of course not, because for the first time in our school teams will compete for the title of connoisseurs of modern MTV music. Winners of the competition will prove, that only their class is well aware in modern English music.

Assistant 2: Moreover they will prove the fact, that they are the most talented, smartest and quickest. And to make things fair for our race will follow an independent jury. They will put points on which we will determine the winner. So let’s greet them with applauses.

Assistant 1: Everybody are on their places, but it seems to me I forget something…But what?....

Assistant 2: Yes, you did. You forget about our teams. Let’s greet them. (applauses)

II етап. Основний.

1.

Assistant 1: Our competition has already started and the first task to both teams is to introduce themselves.

Example:

We are…….

Our motto is............

We wish our competitors...

This emblem symbolises...

(Команди представляться,  демонструють емблеми. Журі слідкує за правильністю виконання завдання.)

Assistant 2: Thanks to both teams. You deserved applauses. And now

we will give the right to speak juries.

(Оголошуються бали за перший конкурс. Зал підримує команди оплесками.)

Assistant 1: Thanks to juries, teams can take their places at the tables. And now let’s start the second round of our competition. The task is to name as  many foreign songs containing personal names as possible.

Assistant 2 : I’ll give  pieces of papers and you should wright names during 2 minutes. Then one presenter of your team should introduce  your choice.

Assistant 1: Are you ready? On your marks, get set, go!

( Після закінчення часу команди демонструють імена котрі вони написали. Журі уважно слідкує за правильністю виконання завдання.)

Assistant 2: Thanks to both teams. It is time to know your points. And about it we will ask our juries.( Журі оголошує бали за 2 минулі конкурси. )

Assistant 1: Let’s move to another round. The instruction to it is to guess the singer or music band.  

Assistant 2: For each team should listen to 6 pieces of music. The task of the team is to guess the singer or music band, moreover if you know the exact name of the song, you get an additional point. The first will be the team which scored the most points. Attention please we are starting now!

Key:

1) Shakira.’’Loca’’; 2) Modern Talking. “You’re My Heart, You're My Soul’’; 3) Boney M. “Jingle Bells”;4) Jennifer Lopez feat. Pitbull ‘’On the floor’’; 5) Eminem. “Love the Way You Lie”; 6) Madonna. “You’ll See”;

7) Rihanna ft. Jay-Z.  ‘’ Umbrella’’ ; 8) No Doubt. “Don’t Speak”; 9) Sting .“Shape of My Heart’’; 10) Queens ‘’Show must go on’’; 11)Selena Gomes. ‘’I Like you Like a Song’’;12) Bruno Mars. ‘’Grenade’’.

(Команди по черзі вгадують назви та виконавців пісень. Журі слідкує та рахує правильні відповіді.)

Assistant 1: Thanks to both teams. Now let’s continue and move to another round.

Assistant 2: And instruction to this round is to put the lyrics in order while listening to the song.

Assistant 1: This song will be ‘’Money’’ by ABBA

( Поки перший асистент говорить слова, інший роздає аркуші з завданням.)

Assistant 2: Attention teams. Ready, steady, go!

 (Грає музика, команди слухаючи пісню намагаються поставити її слова по прядку. Після виконання ведучі забирають завдання та відносять журі.)

ABBA“Money’’

1.

  1. Ain’t it sad,
  2. And still there never seems to be a single penny left for me
  3. That’s too bad
  4. In my dreams I have a plan
  5. If I got me a wealthy man
  6. I wouldn't have to work at all, I’d fool around and have a ball
  7. I work all night, I work all day, to pay the bills I have to pay

Refrain:

Money, money, money,

Must be funny

In the rich man’s world.

Money, money, money,

Always sunny

In the rich man’s world.

Aha-ahaaa

All the things I could do If I had a little money.

It’s a rich man’s world.

 

2.

  1. That’s too bad
  2. So I must leave, I’ll have to go
  3. A man like that is hard to find but I can’t get him off my mind
  4. And win a fortune in a game, my life will never be the same
  5. And if he happens to be free I bet he wouldn’t fancy me
  6. To Las Vegas or Monaco
  7. Ain’t it sad

Key: 1) g, a, b, c, d, e, f; 2) c, g, e, a, b, f, d.

Assistant 1: Thanks to both teams.  And now we will give the right to speak juries. They will announce your grades. (Журі оголошує кількість балів за минулі 2 конкурси , а потім і поточний рахунок.)

2.

Assistant 2 : Ohh …it is so hot here .( Береться за комірець.) Because our competition gets hotter and hotter. And the next task is….(Пауза дістає 2 конверта). Will you guess Victoria?

Assistant 1: I don’t have any  idea.( Пожимає плечима.)

Assistant 2: Relax.(Посміхається.)It is a very easy task.  I will tell you now. The instruction to the next round is  to match the singers to the songs.Teams get papers with the names of the songs and papers with the names of their singers. The task is to match them while listening to pieces of  music.

Assistant 1: Attention teams! Ready, steady, go!

( Команди отримують  аркуші з завданням. Журі слідкує за виконанням завдання. Потім ведучі забирають аркуші з виконаним завданням та несуть його на перевірку журі.)

  1. Lady Gaga;
  2. Eminem feat. Rihannа;
  3. Shakira,
  4. Arash feat, Helena;
  5. Alyosha;
  6. Madonna;
  7. Bcyonce feat  Jay-Z;
  8. Benny Benassi;
  9. Britney Spears;
  10. The Beatles;
    1. “Sweet People”;
    2. ‘’Yesterday’’;
    3. “Bad Girl”;
    4. “Bonnie and Clyde”;
    5. “Love the Way You Lie",
    6. “Loca”;
    7. “Peace of Me”;
    8. “Broken Angel’’;
    9. “Bad Romance”;
    10. “Satisfaction”.

Key: 1-і; 2-е; 3-f; 4-h; 5-а; 6-е; 7-d; 8-j; 9-g; 10-h.

Assistant 2: Now after  the 5th round we can have a rest and enjoy. We will wach  hometask that prepared our teams. For  this task thy will receive an additional points.

Assistant 1: So audience it is your time to be a jury. That team which will receive more your applauses  receives the highest grade.

(Команди  демонструють домашнє завдання, а саме пісню, презентацію кліпу або гру на музичних інструментах. Глядачі дивляться та аплодують. Та команда котра заслужила більше оплесків і отримує більше балів.)

Assistant 2: Thanks to both teams. It was very interesting. And we enjoyed  your performances.

Assistant 1: But now we will continue our competition. Ladies and gentlemen we have the 7-th round of our competition.

Assistant 2: And instruction to this round is to match the singers  to their photos.In the 1-st envelope you have faces of the singers in the second you have photos where these faces should be. For this task you have only 3 minutes.

Assistant 1: Then 1 member of your team will introduce and comment your choice.(Помічник роздає командам конверти, а інший помічник слідкує щоб конверти не відкрили до початку раунду.) Attention teams! We are starting now! Ready, steady, go!

(Після виконання завдання один з учасників команди, демонструє та коментує свій вибір. Журі слідкує за правильністю виконання завдання.)

Key: 1) Lady Gaga; 2) Eminem; 3) Arash; 4) Allosha; 5) Madonna; 6) Beyonce; 7) Benny Benassi;8)Boney M ; 9) The Beatles; 10) Shakira; 11) Queens;12) Jennifer Lopez; 13) Pitbull; 14) Rihannа.

Assistant 2:  Wow it is true that our competition gets hotter and hotter.(Береться за комірець.) And now time to ask our juries. What situation do we have now?

( Журі оголошує бали за минулі конкурси та коментує поточний рахунок.)

3.

Assistant 1:Ohh! Time flies! Now we have the last round in this competition.

Assistant 2: What did you say?

Assistant 1: I said that we’d have the last round in this competition.

Assistant 2: Really? Then I’ll give advice to our teams. You should concentrate on this round. This round is the most difficult in this game. And no matter will you win or lose for yourself and us you are all champions.

Assistant 1: Yes! I agree with you. So dear teams we have the last round of our competition and instruction to it is to answer the questions choosing one correct variant.

Assistant 2: And don’t forget to say that all teams should seat at the tables and listen the questions. One of us would twice read questions and answers. After this you will have time to think.

Assistant 1 :  Unfortunately you will have only1 minute.

Assistant 2: One more thing, pay attention to the bell that you have on your tables. Because the team which ring a bell will be answer.

Assistant 1: Attention teams. The answer from your team should give only the one member.

Assistant 2: And if you choose incorrect answer, your opposite team will receive right to answer.

Assistant 1: Are you ready? (Yes..) Ready, steady, go!

Assistant 2:And the 1-st question is ‘’What song was the first single record of  ‘’The Beatles’’? ( You have  only 1 minute . And it starts now.)

  1. “Yesterday”.
  2. “Love Me Do”.
  3. “All You Need Is Love".

Assistant 1: What is Sting’s real name? ( You have  only 1 minute . And it starts now.)

  1. Peter Peterson.
  2. William Harrison.
  3. Gordon Sumner.

Assistant 2: Who was one of the first white signers to mix 'rhythm and blues' and ’country and western’? ( You have  only 1 minute . And it starts now.)

  1. Michael Jackson
  2. Elvis Presley
  3. Bob Marley

Assistant 1: Where can you hear gospel music? ( You have  only 1 minute . And it starts now.)

  1. In churches in the southern USA.
  2. At the dance clubs in Australia.
  3. At weddings in Asia.

Assistant 2 : What musical instrument could Mozart play brilliantly at the age of three? ( You have  only 1 minute . And it starts now.)

  1. A cello.
  2. A harpsichord.
  3. A fiddle.

Assistant 1: What is a kind of ballroom dance to a particular kind of slow music? ( You have  only 1 minute . And it starts now.)

  1. The Charleston.
  2. A waltz.
  3. Flamenco.

Assistant 2: Who was killed in New York by Mark Chapman, a madman, on December 8, 1980? ( You have  only 1 minute . And it starts now.)

  1. Elvis  Presley.
  2. Ringo Starr.
  3. John Lennon.

Assistant 1 : When did Michael Jackson die? ( You have  only 1 minute . And it starts now.)

  1. On June 25, 2009.
  2. On August 30, 2010.
  3. On July 21, 2008.

Assistant 2: Who was an American jazz  trumpeter and singer from New Orleans, Louisiana nicknamed Satchmo or Pops? ( You have  only 1 minute . And it starts now.)

  1. Duke Ellington.
  2. Charlie Parker
  3. Louts Armstrong.

Assistant 1: Whose works for symphony orchestra include nine symphonies and about a dozen pieces of  ‘’occasional’’ music? ( You have  only 1 minute . And it starts now.)

  1. Bach
  2. Brahms
  3. Beethoven

Assistant 2 :When did Patricia Kaas represent France in the Eurovision Song  Contest in Moscow, Russia, and took 8 place? ( You have  only 1 minute . And it starts now.)

  1. On May 16. 2009.
  2. On May 14. 1998
  3. On May 22. 2005.

Assistant 1 : Which town is a native place of a famous American signer, Madonna? ( You have  only 1 minute . And it starts now.)

  1. Gary, Indiana.
  2. Bay City, Michigan
  3. Owensboro, Kentucky

Key: l-b; 2-c; 3-b;4- a; 5-b; 6-b; 7-c;8-a; 9-c;10-c;11-a; 12-b.

(Журі слідкує за кількістю правильних відповідей у  команд.)

ІІІ етап.Заключний. Підбиття підсумків позакласного заходу.

Assistant 2: The last round is ended.

Assistant 1: We will ask juries to count your total points.

Assistant 2: It seems to me that teams are tired.

Assistant 1: May be I don’t  know. Let’s ask them. Did you really tired? Was it difficult for you? What was interesting in this competition?

(Поки журі рахує бали , команди коментують гру , розповідають про цікаві та складні моменти гри.)

Assistant 2: Thanks to both teams.  And now we will give the right to speak  juries. Thy will announce your total grades.

( Втой час коли журі оголошує результати, на фоні тихенько грає музика.)

Assistant 1: Now we know the winners and can give them medals.            ( Ведучі вручають медалі переможцям конкурсу, на фоні лунає  весела музика.)

Assistant 2: But for all of us there are no losers and you are all champions. So we wish you good luck and  happiness.

(Звучить пісня Backstreet Boys ‘’Everybody’’, котру виконують ведучі. Після неї виходить вчитель.)

The teacher : I want to say thanks to both teams, our juries and of course to our audience . I hope that the competition left only good memories, and everybody enjoyed and took something new from it. I wish you good luck and always be in a good humor. Thank you for your attention.

(Звучить весела музика і гості залишають клас.)

Категория: Мои статьи | Добавил: svetbobylewa (11.11.2015)
Просмотров: 267 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar